В стария форум имаше такава тема, която беше доста интересна, но за съжаление е загубена.
В заводския си вид двигателя на ГАЗ 53 е V образен, 8 цилиндров, бензинов, h/d - 92/80мм., 120к.с., ~290 Nm.
Според мен в камиона ГАЗ 53 върши доста прилична работа, но поставе във Волга нещата изглеждат съвсем различно.
В нашия форум имаше две момчета които се бяха захванали с монтирането на такъв агрегат в ГАЗ 24. Единия беше David. Той сглоби и подкара Волагата, до колкото си спомням. Последно знам, че я продаде.
Вторият беше Владимир. Аз имах щастието да правя главите за неговия мотор. За съжаление обаче нямам представа до къде е стигнал проекта му и дали въобще е сглобил мотора. Ето малко снимки от ремонта на главите:
Понеже двигателя беше работил и в последствие седял дълго време с вода по леглата и клапаните имаше сериозна корозия.Това наложи освен подмяна на клапаните, подмяна и на някои от леглата на клапаните.
Една от главите преди ремонта.
Това са старите водачи на клапаните и новите. Оригиналните изпускателни водачи са с 11мм. вътрешен диаметър, както и стеблата на клапаните, които са пилни с натрий за по-добро охлаждане, но тази технология е доста неефективна. За това аз лично препоръчвам на всеки който прави такива глави да заменя тези водачи и клапани с обикновенни, волгови.
Освен това леко мовифицирах всмукателните водачи.
Вече ремонтираната глава, готова за сглобяване с нови гумички на клапаните на всички водачи.
И накрая двете глави, сглобени след ремонта.
По желание на Владимир челния шлайф на главите беше 1мм. По принцип при V-образните двигатели при значително челосване се налага да се шлайфа/фрезова и всмукателния колектор, за да пасне между главите, но при този мотор не се препоръчва повече от 1-2мм., защотопрез колектова минава водна магистрала, а гарнитурата е цяла и не пасва както трябва.