Според мен срещата се получи повече от добре. На 24-ти плацът на къмпинга беше препълнен. Събрахме се над 60 автомобила, може и 70+ да бяха. Дойдоха колеги от цяла България.
Обхванахме периода от началото на 60-те до края на 80-те. Москвичите, като най-масов автомобил в нашата страна през 60-те, бяха основните наистина стари участници. Колегите от клуб Москвич дойдоха с отлично направени коли от масовите някога модели - 407 и 408. Клуб Трабант също показаха наистина отлични машини от моделите 600 и 601. Аз дойдох с Волга М21. Любимите модели на българина от началото на 70-те - ВАЗ 2101, Москвич 408И и 412, бяха много на брой и в чудесно състояние. Най-многобройни бяха участниците с коли от 70-те и 80-те. Москвич 2140 и 2140Д, Трабант 601, Лада 1200s и 1300, четирифарите Лади, петиците, седмиците, Шкода Рапид, та да се стигне до Лада Самара, Москвич 2141. Шкода Фаворит и Волга 24-10. Имаше даже и велосипед Балкан.
Времето беше перфектно за подобно мероприятие. Мястото, което предложиха колегите от клуб Москвич, също беше отлично.
КАТ създадоха нужната организация на движението и влязохме в къмпинга без никакви драми, ако и колите да бяха адски много.
Организацията беше на приятелска основа. И досега не ми се вярва, че толкова много коли дойдоха на събитие, което не е разгласявано дълго, и се получи общо взето спонтанно. Идеята беше да се съберем на приказка и после на маса. Е, получи ни се много добре. Догодина пак ще направим общ соцавтомобилен събор - вярвам, че ще е още по-голям и интересен от този.
Събитието получи сериозно медийно отразяване. Екип на БТВ направи живо включване на обед, а голям материал за срещата имаше и във вечерната новинарска емисия. Да се излъчи материал за каквото и да е мероприятие по вечерните новини на на-гледаната телевизия е повече от успех и говори за това, че събитието е било интересно. Ще си призная, че на живото включване се пошегувах с журналистката и оператора, които на отворен капак предаваха звука на двигателя... Не се сдържах и натиснах хромирания ринг на волана... Последва могъщо изреваване от клаксоните на Волгата, лек подскок от журналистката и оператора и радост сред колегите...
Обедните новини с живото включване (към края на емисията е):
http://btvnovinite.bg/video/videos/emisii/btv-novinite-obedna-emisija-24-09-2016.htmlЕто материала от вечерните новини:
http://btvnovinite.bg/video/videos/news/sobstvenici-na-moskvichi-ladi-i-trabanti-se-pomiriha.htmlСнимките ми не са кой знае колко много. Този път се заприказвах с колеги, с които не съм виждал отдавна и забравих да снимам. Добре че е жена ми да ме подсети, и почнахме да снимаме следобеда, когато доста колеги вече си бяха тръгнали, понеже бяха без преспиване. Вечерта само на на къмпинга имаше 35 коли, броих ги. Разпънахме едни шатри, едни маси и в сладки разговори откарахме до среднощ. В планината си става студено, ама ние загряхме добре... Виха се хора и си стана народен празник, както ни се искаше.
Аз се забавих и пристигнах чак към 11 сутринта, защото тръгнах по-късно и то самостоятелно от Бяла Слатина, а и Волгата е в разработка и си карах с 80-90. Накрая, вече минала 1000км от ремонта, я настъпих за малко - вдигна 120 без проблем на газ, не съм я мъчил за повече. Общо за 4-те почивни дни минах около 800 километра с М21. Вози супер и не изморява.
За догодина очаквам да има още повече марки и модели. Шкодите бяха малко, Вартбург също, от полските не дойде нито Варшава, нито Полски ФИАТ. Нямаше Застава и Дачия. Тази година датата се дублира с още две големи мероприятия - в Пловдив и Сърбия + Шкода сбирка в Разград. През 2017 ще се постараем това да не се получи. Трябва да помислим и къде да е, защото 100 коли, а и повече, звучат съвсем реалистично.