Газ Клуб БГ

  • юли 15, 2019, 10:09:56 pm
  • Добре дошъл/дошла, Гост
Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно търсене  

Новини:

Автор Тема: ГАЗ М-21 М и М-21 С  (Прочетена 6238 пъти)

m_g

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 25
Re: ГАЗ М-21 М и М-21 С
« Отговор #15 -: март 16, 2018, 10:24:35 am »

Скелетът на Волгата вече е готов.
Много ми харесва как се получи.







Заради телефона и осветлението цветът излиза някакъв друг, но на живо е точно каквото се искаше. Съвпада напълно с остатъците от оригинална боя, по които взехме мостра.
Активен

Stefcho

  • Administrator
  • Jr. Member
  • *****
  • Публикации: 86
Re: ГАЗ М-21 М и М-21 С
« Отговор #16 -: март 17, 2018, 09:08:28 pm »

Еха!!! Чудесно! Изглежда, че е свършена доста добра работа. Поздравления!
Активен

m_g

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 25
Re: ГАЗ М-21 М и М-21 С
« Отговор #17 -: юни 11, 2018, 01:08:41 pm »

Напредваме...
Това е хром от 1964г, само леко почистен.


Имаме си вече и заден номер.


Отдясно хромът е почти изцяло монтиран. Остават предно и задно стъкло и лайсните покрай тях.




Днес продължаваме с разни детайли по колата.
Както вече бях писал, реших да оставя допълнителната ключалка на вратичката на резервоара. тя е производство на Doblina - ГДР и е с основно предназначение заключване на пощенски кутии и вратички на Вартбург, Лада и както се вижда, стара Волга. Следващата Волга - ГАЗ 24 вече фабрично си има заключване на вратичката.
Та ето какво се получи - чисто нова гедерейска ключалка, на заключващото лостче намотах малко платнена лента, за да не жули боята, стана по моему прилично.


Лайсните на всички врати са вече монтирани. Получи се много добре. Особено проблемен детайл са ромбчетата на задните врати. Струват една торба пари комплекта ново производство от Украйна или Русия, тези са от Украйна. На 100% от Волгите са изгнили и няма начин - трябва да се поръчват. Дано са качествени. За разлика от останалите, които са от сплав и не гният, тези са обикновена стомана и стават на дупки...

Остана да сложим и триъгълничето между левите врати и с това приключваме и лявата страна (дясната е готова).
Боята много ми харесва, мога да се обръсна на нея. Само цветът не е тоя от снимките, ама телефонът толкова си може.
Активен

m_g

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 25
Re: ГАЗ М-21 М и М-21 С
« Отговор #18 -: юли 23, 2018, 11:24:39 am »

Волгата вече официално е в експлоатация. В събота я закарах на преглед. Хубаво време, хромът блести, новата боя изглежда така, както винаги съм си представял, че трябва да изглежда една нова боя...


Прегледът премина без никакви изненади. Спирачната система е нова (вече на две години, ама все едно - сменена изцяло тогава). На валците 54-годишната Волга се представи на нивото на съвременните коли. Спира жестоко, с минимални разлики ляво / дясно колело. За система с 4 барабана и ръчно регулиране на хлабините, резултатът е повече от отличен. Ръчна също има, за разлика от повечето 21-ци.
Оттам нататък - нов двигател, нови светлини... Всичко работи както следва да работи.
Ето ме вече с проверена Волга, запалил съм де що фарове има.


Врътнах едно кръгче из квартала, всички й се кефят. Предстои довършване на интериора в близките дни. Идеята е в средата на август да имам напълно готова Волга.





Активен

m_g

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 25
Re: ГАЗ М-21 М и М-21 С
« Отговор #19 -: септември 03, 2018, 10:16:12 am »

Дойде и приятният момент да определя Волгата за готова!
Вчера официално я измих и й завъртяхме първото кръгче.










Както се вижда, успях да завърша интериора. Корите от PVC се получиха много добре, дори  сам се изненадах колко добре всъщност. Сложих нови врътки на дръжките на прозорците. Дръжките на вратите също са нови, както и лайсните им. Меките части на дръжките са с нова кожа.
Воланът се сдоби най-накрая с механизма за задействане на класкона. Обрачът си е от тази волга, емблемката е от черната.
Мокетът засега си остава този - в крайна сметка си е много симпатичен и лесно се чисти, а и поулегна по формата на пода.
Радиото работи, газовата също няма забележки. Гилям кеф е да карам с гориво по левче литъра, а Волгата градско смуче от 20 нагоре, особено както я карам с газта в пода.
Малко шуми жилото  на километража - ще взема по-дълго и ще го сменя, щото това явно се гъне повече, отколкото трябва.
Оправих и стъкломиещото, ще беше скъсано едно маркуче - сложих нов маркуч от Шкода Мадара (чешките маркучи са качествени, а това, че са сиви а не черни ни най-малко не ме тревожи.)
Има някакви дреболии за довършване, ама то такава стара кола винаги има какво да й се направи още по-! 
Важното е че вече си е комплектна, върви и е много приятна за гледане и пипане.



Активен

Stefcho

  • Administrator
  • Jr. Member
  • *****
  • Публикации: 86
Re: ГАЗ М-21 М и М-21 С
« Отговор #20 -: септември 04, 2018, 07:49:50 am »

Браво, Момчиле! Колата, поне на снимки, изглежда зашеметяващо. Браво за целия труд, ентусиазъм и упоритост! Желая ти да и навъртиш хиляди безаварийни километри!
Активен

m_g

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 25
Re: ГАЗ М-21 М и М-21 С
« Отговор #21 -: септември 11, 2018, 08:49:43 am »

Благодаря ти, и аз много й се кефя.
На 09.09. Волгата излезе за първото си истинско пътешествие след реставрацията. Оставихме детето да го гледа баба му, натоварихме се с жена ми и отпрашихме към гръцката граница.
Понеже не обичам изненади, се бях заредил с части и инструменти в изобилие.
До последно довършвах разни дреболии - смених най-накрая старите калобрани с нови и някакви подобни.
Та седнахме си ние на дивана и газ. Волгата без никакви проблеми държи 80-90 км/ч по шосе. Возията е супер комфортна, вътре е просторно. Минахме по 190км в посока - никаква умора, само удоволствие от пътуването.
Причина за пътуването беше сватбата на мой близък приятел. Естествено, возих младоженците, те много се изкефиха, защото знаят Волгата каква беше преди и каква е сега.
Както и очаквах, не се наложи да докосвам инструментите от багажника. Само газ и никакви проблеми. Дори и набивката на коляновия вал държи въпреки сравнително бързото каране. През 1964 никой не е минавал такива дистанции толкова бързо.
Вчера на обед като тръгнахме да се прибираме, реших да изкарам Волгата за малко снимки. Мястото е с. Марикостиново.













МР3 аудиото, което изобретихме с Киро от Смолян, свири супер.
Общо взето, това ще е завършека на този успешен сезон. По една стара кола винаги ще се намери какво да се прави, за да стане още по-хубава. Както се казва - има време. Сега отново съм-запален както обикновено, защото ще си призная, че по едно време ми писна. Всичките трудности по реставрацията са си стрували. Исках Волга - направих си, това е.
Активен

m_g

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 25
Re: ГАЗ М-21 М и М-21 С
« Отговор #22 -: януари 03, 2019, 05:48:11 pm »

Вчера успях да си отделя ден и да се позанимавам със стари коли.
Преди реставрацията често си правех кефа с Волгата, дори и при -15.


Колата като такава пали от четвърт и няма никакви проблеми по отношение на проходимост или пътно поведение. Много ме дразнеше слабото парно обаче. Въпреки големия радиатор, вътре си беше кучи студ - особено, като я карах без кори на вратите...
Глождеше ме съмнение - дали ще има подобрение след една торба пари за нови уплътнения на парното (смених всички - на кожуха, на въздухозаборника, на вътрешния люк към купето). Всяко едно от тия уплътненийца е по 20-30 лева с доставката. Освен това вече и вратите имат уплътнения, прозорците не хлопат, а вървят в нови мъхести водачи, има уплътнение в долната част на отварящите се стъкла. Нови са и уплътненията на триъгълните прозорчета отпред. Изброявам - всичките тия неща са ми минали през ръцета при сглобяването на колата и бая време и усилия ми отне да върна последните 55 години обратно.
Подът също има яка изолация от битум + 10мм микропореста гума. Таванът е с 6мм микропореста. И това е важно.

Та какво стана вчера? Изкарах Волгата и я разходих едно хубаво из града. Взех и колегата Светльо (той има две М21 в момента).
Оказа се, че Волга М21 може да има парно и дори при температура под нулата и силен вятър, вътре си е приятно горещо. От наблюденията ми - ключово за наличето на парно при М21 е уплътнението на вътрешния люк. Той директно отваря огромно отверстие в стената на въздухозаборника, тоест отворен ли е външния люк, ако този не е уплътнен, почва да вее леден вятър на краката, независимо дали има или не горещо радиаторче (то е след това по веригата).  Руснаците обичат да го затварят тоя вътрешен люк за вечни времена с подръчни средства. В моя случай с ново уплътнение люкът си се затваря плътно и целият въздух минава през радиаторчето. Като сложим, че и кожухът в коша е вече плътен... Абе работи си както пише по дебелите книги.


Позиция 25 е вътрешния люк.
Понеже моята Волга е от 1964г, тя се явява от първите с отопление и за задните пасажери. Има въздуховод назад. Аз обаче не съм сложил гофрето 41, което го свързва с парното, и сега в краката на шофьора отива още повече топло...




Иначе - никакви ядове, всичко е в норма. Даже и жалюзи не съм дърпал - държи си 75-80 градуса. Волгата има много разтоварен и негреещ двигател - по принцип трябва да стане чудо за да вдигне температура дори лятото, за разлика от много други коли от 50-те. Това пък води до слабо парно. В моя случай обаче термостатът работи изрядно и от въздуховодите духа горещо...


Активен