Газ Клуб БГ

  • октомври 05, 2024, 11:06:06 pm
  • Добре дошъл/дошла, Гост
Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно търсене  

Новини:

Автор Тема: Проблем с масления филтър  (Прочетена 11851 пъти)

ДИДО

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 8
Проблем с масления филтър
« -: април 22, 2017, 09:27:43 am »

Здравейте,колеги имам следния проблем и се нуждая от помощ!
Имам Волга М21 ,1964год. от 10 години стоя в гараж припалвах я от времена време ,обаче беше останала с вода и зимата миналата година стана проблем,спука се блока между цилиндрите.Минала година правих основен ремонт смених блока и редих части те от стария двигател.Обаче блока е от друг модел ,където е с модерните филтри,а стария беше с два филтъра,груб и фин.
Динамото е голямо и не мога да събера филтъра ,защото е голям и сложих малък филтър ,мисля от сузуки,нави се без проблем на нипела.И се получи следния проблем:
Колата пали ,и маслото подлизва от у-л!!!Мисля ,че проблема е от филтъра,разкачвам динамото ,махам ремъка,слагам големия филтър,който си е за модела и пак същата работа .При палене филтъра се раздува и маслото пак подлизва!!!
Моля за помощ!
Благодаря ви!
« Последна редакция: април 22, 2017, 09:45:03 am от ДИДО »
Активен

триод

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 34
Re: Проблем с масления филтър
« Отговор #1 -: април 22, 2017, 10:48:09 pm »

Да няма нещо запушено ,че да се раздува филтъра?
Активен

m_g

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 25
Re: Проблем с масления филтър
« Отговор #2 -: април 25, 2017, 12:44:31 pm »

Има вариант да си сложил маслена помпа от М21 на блок, който няма разтоварващ клапан (при УМЗ 414 и 417 клапанът е в помпата). Друг вариант е самия разтоварващ клапан да е неизправен и да не изпуска масло при покачване на налягането над нормата.
Така като чета подозирам, че си с блок от УАЗ (УМЗ 414 или 417), който е с 3/8" пълнопоточен филтър (като на ВАЗ 2101). По принцип и самият филтър има допълнително клапан, но това не му пречи да се издуе или пръсне, ако маслото е студено и гъсто.
Аз на моята Волга сложих маслена помпа от УАЗ с вграден клапан и си запазих и стария клапан в блока - нищо не й пречи.
Ако се сменя, слагаш и съответната тръба. Но комплект помпа и тръба спокойно могат да се сложат от М21 на УМЗ или обратно.
Активен

ДИДО

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 8
Re: Проблем с масления филтър
« Отговор #3 -: април 25, 2017, 08:36:46 pm »

Да,маслената помпа е от М21, ,на новия блок до динамото има един клапан с пружина и бутало.Този клапан ,не влизаше и го дадох на стругар да го отнеме с 0,02 сега влиза нормално без да заклинва ,даже последно, като правих опит ,отрязъх пружината с две витки,като си мислех ,че много натегнат,но със сигурност се движи нормално.Днес гледах ,блока и главата,на блока има номер започва с 414 ***********, а на главата ЗМЗ. 211000*****.Всичко съм прехвърлял от М21 на тоя блок който имах и пасваше.Ако махна тоя клапан на блока какво може да стане за проба?Маслото е М10 Д ,което сипвам за пробата,навих на новия блок един нипел май е 3/8.Може ли проблема да е в маслената помпа в тоя клапан,ако го има от М21....И може ли да се махне картера без да се вади двигателя!!!
Благодаря Ви..
Активен

Stefcho

  • Administrator
  • Jr. Member
  • *****
  • Публикации: 98
Re: Проблем с масления филтър
« Отговор #4 -: април 25, 2017, 08:59:38 pm »

Картера е затворен и не може да се види, но поне в главата може. Качва ли се масло до кобилиците? Да не е запушена маслената магистрала?
Активен

ДИДО

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 8
Re: Проблем с масления филтър
« Отговор #5 -: април 26, 2017, 08:19:17 am »

Довечера ще махна ,капака на главата и ше видя дали е качвала масло.Ти Стефчо ,казваш че като махна картера не мога да видя маслената помпа ,тоест да се махне без да се сваля двигателя.Може ли клапана на помпата да е клиясъл от стоене .
Активен

m_g

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 25
Re: Проблем с масления филтър
« Отговор #6 -: април 26, 2017, 09:27:21 am »

Ако маслената помпа ти е тип М21, на нея няма разтоварващ (редукционен) клапан. Клапанът на М21 е в блока - отдясно до динамото. На Уазковите мотори още от 451 почват да слагат помпа с редукционен клапан, защото минават на филтър от 21 през алуминиев преходник (китара). Та тоя преходник се свързва точно на мястото на редукционния клапан на М21.
414 би следвало да няма клапан в блока, щото му е в помпата. На блока има отвор за маслен датчик, там при динамото, където е на М21 редукционния клапан:

Сложи помпа от УАЗ и ще заспи. Няма да стане без да извадиш мотора обаче - много е заврян картера над моста. Задължително купуваш и тръба за УАЗ, щото тая от М21 не пасва на Уазова помпа. Тръба няма по магазините, намира се втора употреба. Помпа е 60-70 лева нова.
 
Активен

ДИДО

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 8
Re: Проблем с масления филтър
« Отговор #7 -: април 26, 2017, 09:53:02 am »

Благодаря ти ,Значи махам двигателя,вземам помпа от УАЗ,махам клапана на блока до динамото и затапвам дупката,защото моя маслен датчик е завит до не го само ,че е отпред и всичко трябва да е ок.А мога ли да ползвам по-малък маслен филтър,защото динамото ми е голяямо и не се събира големия жиг. филтър.Само не мога да разбера каква е тая тръба за УАЗ....
Активен

m_g

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 25
Re: Проблем с масления филтър
« Отговор #8 -: април 26, 2017, 03:09:37 pm »

От маслената помпа до блока ти върви тръба. На М21 и на УМЗ 414 помпите са различни и си вървят със съответния вариант тръба, само че в магазина продават само помпи, не и тръби.
Хубаво огледай, дали тоя "клапан" му е там мястото. Аз предполагам на база собствен опит с М21 и вграждане на УАЗова помпа (с повишен дебит и вграден клапан е).Да не излезе накрая от нещо друго цялата история.
Увери се, че старата ти помпа е точно М21. Те са с заборник тип поплавък, уазовите са с една кръгла цедка и няма поплавък.
Активен

ДИДО

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 8
Re: Проблем с масления филтър
« Отговор #9 -: април 27, 2017, 08:47:04 pm »

Здравейте,днес като махнах капака на главата се видя ,че помпата е качвала масло до кобилиците.А ето и снимка на стария блок къде се намира датчика за налягането и клапана на блока.
Активен

ДИДО

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 8
Re: Проблем с масления филтър
« Отговор #10 -: април 27, 2017, 08:48:43 pm »

Да и това е волгата.....
Активен

Stefcho

  • Administrator
  • Jr. Member
  • *****
  • Публикации: 98
Re: Проблем с масления филтър
« Отговор #11 -: април 28, 2017, 10:22:25 am »

Филтъра на височина ли пречи или на ширина? Защото ако е на височина, на 2105 филтъра е значително по-къс. Иначе по магазините има различни марки с различни размери. Оригиналните са доста обемни. Теб те интересува резбата и диаметъра на оплътнението.
Активен

Stefcho

  • Administrator
  • Jr. Member
  • *****
  • Публикации: 98
Re: Проблем с масления филтър
« Отговор #12 -: април 28, 2017, 11:53:22 am »

Довечера ще махна ,капака на главата и ше видя дали е качвала масло.Ти Стефчо ,казваш че като махна картера не мога да видя маслената помпа ,тоест да се махне без да се сваля двигателя.Може ли клапана на помпата да е клиясъл от стоене .
Имах в предвид, че можеш да махнеш капака на клапаните и докато работи мотора. Ако клапана е залепнал по някаква причина, то ще е в затворено положение. Какво показва манометъра за маслото?
Активен

ДИДО

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 8
Re: Проблем с масления филтър
« Отговор #13 -: април 29, 2017, 05:21:06 pm »

Манометъра на маслото показва между 2 и 4 атм.Не съм пробвал да махна капака,защото ме достраша да не прецакам мотора,но сега като видях ,че е омаслен капака на глава май ще пробвам.Мисля да пробвам два варианта:да махна капака и да запаля,да видя дали хвърля хубаво масло,защото беше омаслен но ми се струва малко:
И да махна тоя клапан и пак да я запаля.Филтъра ми пречи и на височина и на ширина.Ползвам старото динамо,и пречи за навиването на филтъра .Като махна динамото ,успявам да навия малък филтър от сузуки,стяга добре ,но като запаля обръща у-л и теква масло.Така се получава и с големия филтър,прави налягане и избива.Маслената помпа със сигурност е от М21 от там е прехвърлих.Не знам за тоя клапан на блока дали му е там мястото ,защото на стария блок беше там и го прехвърлих на новия.Но стария блок беше с два филтъра груб и фин.Какво мислиш ако махна клапана и пробвам да запаля?
Активен

триод

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 34
Re: Проблем с масления филтър
« Отговор #14 -: април 30, 2017, 11:28:33 pm »

Защо не потърсиш литература ,ако не на хартия то в и-нета трябва да има и да разбереш системите на мазане на двата блока ,за да можеш извършиш правилно замяната?
Активен