Хубавото на ГАЗ 24 е, че за разлика от М21, са продавани в сравнително големи количества на частни лица. Съответно без драми може да се намери кола на под 50000км с все още свеж интериор и екстериор. И това за някакви смешни под 10000 лева тотален бюджет, ако искаш нещо добро.
Реално цените тръгват от 1000 лева за кола за правене, та до 4-5000 лева за купуване на нещо наистина добро от собственик. Натам имаш нови гуми, нова спирачна система, ремонт на главата, нови бензинова и водна помпа, нов съединител и едно професионално външно боядисване с оправяне на минимална корозия и драскотинки (това, ако си супер вманиачен и искаш нова кола). Иначе и с калпавата оригинална боя ще кара. Калпава от гледна точка съвременните коли, за соца си е била супер.
Много хубав вариант е да намериш кола на 2-3000км за примерно 10-12000 лева. Има такива, особено 24-10. Един приятел е купил черна 24-10 от 1990 на 1000км за нещо като 1000 лева. Печели я пияница от лотарията и изобщо не е карана.
На мен са ми изпадали на два пъти Жигули - последната преди два месеца. Ранна - 1974 на черни номера, пробег 3000км, всичко оригинално небутнато, чисто нова бяла Жигула. 10000 лева от прекупвач. От старците може и за 4-5000, ама а да я намериш. Като знам колко съм похарчил, за да си построя чисто нова от резервни части... Както и да е.
Вече коли на 30-40-50000 обикновено са тук чукнати, там дернати. Нормално. Ежедневната ми е на 6-7 месеца и 16000км, вече има един праг боядисван. В общия случай на третата година, когато ги сменявам, все има брони, врати, какво ли не боядисано. И то за неща, които при соца не са поправяни. И старецът вика - нова е, а тя е далече от перфектна въпреки, че винаги е била гаражна.
Тая година един приятел купи Лада 1300 на 47000км и Москвич 408И на 51000км и то доста изгодно - за 1000 и 1500 лева съответно. Ладата влезе за боя и смяна на брони (лелята беше успяла да я очука в гаража), решетка, гуми, помпи, дотук е под 6000 тотал, което са си никакви пари за нова кола. Изглежда фантастично, много по-добре от оригинал. Сега има материали, които 70-те не са ги и сънували.
Москвичът пък ще си остане - има дребни забележки плюс характерните за селата украшенийца, много е автентичен, и така ще си остане.
Иначе, на мен ранна 24 ми е по-симпатична. Излиза 70-та година и грубо е ОК на фона на колите тогава. Но след 74-5 година вече е остаряла като визия. И все пак е готина с многото хром.
24-10 е с ужасно табло с копчета кое от Лада, кое от Волга, външно е ни риба, ни рак - хром и черно. Но пък е по-нова и може да се намери по-лесно запазена. И върви повече. То па едно вървене, но за Волга върви...