Здравейте,
Следя от доста години форума и ето, че най-накрая се реших и аз да пусна тема за автомобил.
Историята на колата започва с това, че до преди 5-6 години в семейството имахме Газ 24 Волга в която съм се возил от както съм се родил и имам хиляди спомени с нея, но годините и ръждата станаха в поввече и накрая се наложи да замине на вторични. Подтикнат от сантиментални чувства и спомени, миналата година реших, да потърся колкото се може по-запазено купе на разумна цена, да го откарам на село при баща ми и в свободното време да го стегнем и да се возим събота и неделя за удоволствие. След доста търсене и гледане на доста коли накрая открих каквото търсех (или поне така се надявам). В края на Юни месец миналата година най-накрая закупих каквото търсих - Газ 2410 от междинния модел с новото купе и старите врати и табло произведена през 1986г., спряна от движение с цел запазване в частен имот, което налага ходене на Техностест, но и на това ще му дойде времето. По колата има доста работа и поради други задачи и липса на достатъчно време не успях да свърша кой знае какво до момента.
До сега съм направил следното - почистих до метал повърхностните ръжи по вратите и задните калници, обработих ги с ръждопреобразувател и ги грундирах. Когато я закупих на колата беше монтиран карбуратор от Лада, с който се държеше отвратително - трудно пали, работи нестабилно и няма никаква мощност. В кутия в багажника на колата открих цял куп различни карбуратори - няколко от Лада, Москвич и един К126ГМ в отвратително състояние. Купих си ремонтен комплект (в който освен гарнитурата всичко друго се оказа неизползваемо), изрових от мазето стария карбуратор на нашата Волга, разглобих ги, промих всичко и от двата успях да сглобя един работещ. Сложих го на колата, направих реглаж на хлабините на клапаните според инструкциите в книгата (бяха много натегнати), налях пресен бензин в резервоара, смених свещите и кабелите и запалих. Колата работеше що годе добре, но от ауспуха излизаше голямо количество бял пушек. Предишния собственик ми беше споменал, че е правен ремонт на двигателя преди да я взема аз и реших, че може някъде да е попаднало масло в изпускателната система преди ремонта и оставих колата да поработи и да "изчисти". Когато двигателя достигна работна температура и пушеците продължаваха да излизат започна притеснението ми за това какво е състоянието на двигателя. Повъртях се малко в кръг, помислих и единственото решение което открих беше да разпечатам двата винта на карбуратора за настройка. Натегнах докрай двата болта, след което започнах равномерно да ги развивам с по половин оборот всеки, поиграх си малко така и пушека изчезна (или поне доколкото е възможно за стар автомобил). Междувременно изпрах салона, промих охладителната система, налях антифриз и зимата ме застигна. За съжаление не разполагах с подходящ гараж и се наложи колата да преживее зимата на открито. Купих дебело платнище за автомобили, завих я и я оставих в двора на село при баща ми, който се постара да маха снега от и около нея през зимата, а аз започнах да набавям нужните части - предни калници, стопове, фарове, амортесьори и др.
Тези дни с затопляне на времето продължихме с работата по колата. Разглобихме всички спирачни барабани и положението е отчайващо - изтъркани накладки и разпадащи се спирачни цилиндърчета. Реших, че е най-добре да сменя всичко с ново и отидох право в магазина в Хаджи Димитър. Може би тук допуснах грешка номер едно и за това започвам с въпросите:
Купих задни саморегулиращи се спирачни цилиндърчета от Газела и предни обикновени от Уаз (тъй като нямаше други). Доколкото знам тези на уаз-а не са саморегулиращи се и подозирам, че колата ще започне да спира неравномерно. Нейните цилиндърчета са в отвратително състояние и нито виждам смисъл във възстановяването им, нито познавам човек който да може да го направи. Също така в няколко магазина за авточасти не открих спирачна течност dot 3 и взех dot 4, както и предни спирачни маркучи. Знам, че има голяма вероятност да разяде гумичките, но при положение, че сменявам всички спирачни цилиндърчета с нови се надявам, да устиска. Сега тук трябва да вметна, че цялата идея на колата е в бъдеще да се премине към предни дискови спирачки (разгледах темите за дискови спирачки на уаз в офроуд форума) и евентуално заден мост от Волво в комплект с неговите дискове. Единствената причина да ревизирам сега цялата спирачна система е защото на Техностест трябва да отида със 100% оригинален автомобил. Моля за съвет как да почистя най-добре спирачната система. Смятам да напълня казанчето със спирт за горене и с компресор за въздух при разкачени спирачни цилиндърчета да продухам цялата система, като повторя тази операция няколко пъти, след което да монтирам спирачните цилиндърчета и накладки, да налея спирачна течност и да започна обезвъздушаване от най-далечната гума. Правилна ли е тази операция или има и още нещо което трябва да направя?
Моля да ме посъветвате какво да направя и с карбуратора - има ли някой в София или района (колата е в едно село близо до Перник) при който мога да го отнеса за центровка или да откарам колата там? Също така забелязвам, че предните гуми са износени от вътрешната страна и ще ми трябва и човек който да може да й направи реглаж.
Относно запалването - колата е била с електронно запалване - има си комутатор и вариатор, но делкото е обикновено с чукче. Открих в багажника оригиналното електронно делко, поставих го и естествено няма искра. Тези делка подлежат ли на някакъв ремонт или да си купя друго и как да разбера дали проблема е в него (с обикновеното с чукче колата работи без проблеми).
Още от сега трябва да отбележа, че в колата няма да се гони 100% автентичност а по-скоро ще се прави и подобрява да е приятна за ежедневно ползване през топлата част на годината. Ако някъде до момента съм допуснал грешка, казвайте докато е време
Ето и няколко снимки на колата от миналото лято, все още е в насипно състояние, но само тези имам: