Газ Клуб БГ

  • април 24, 2019, 08:20:40 pm
  • Добре дошъл/дошла, Гост
Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно търсене  

Новини:

Автор Тема: ГАЗ 2410 1986г.  (Прочетена 99 пъти)

RAPTOR

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 13
ГАЗ 2410 1986г.
« -: март 02, 2019, 08:16:16 pm »

Здравейте,

Следя от доста години форума и ето, че най-накрая се реших и аз да пусна тема за автомобил.
Историята на колата започва с това, че до преди 5-6 години в семейството имахме Газ 24 Волга в която съм се возил от както съм се родил и имам хиляди спомени с нея, но годините и ръждата станаха в поввече и накрая се наложи да замине на вторични. Подтикнат от сантиментални чувства и спомени, миналата година реших, да потърся колкото се може по-запазено купе на разумна цена, да го откарам на село при баща ми и в свободното време да го стегнем и да се возим събота и неделя за удоволствие. След доста търсене и гледане на доста коли накрая открих каквото търсех (или поне така се надявам). В края на Юни месец миналата година най-накрая закупих каквото търсих - Газ 2410 от междинния модел с новото купе и старите врати и табло произведена през 1986г., спряна от движение с цел запазване в частен имот, което налага ходене на Техностест, но и на това ще му дойде времето. По колата има доста работа и поради други задачи и липса на достатъчно време не успях да свърша кой знае какво до момента.
До сега съм направил следното - почистих до метал повърхностните ръжи по вратите и задните калници, обработих ги с ръждопреобразувател и ги грундирах. Когато я закупих на колата беше монтиран карбуратор от Лада, с който се държеше отвратително - трудно пали, работи нестабилно и няма никаква мощност. В кутия в багажника на колата открих цял куп различни карбуратори - няколко от Лада, Москвич и един К126ГМ в отвратително състояние. Купих си ремонтен комплект (в който освен гарнитурата всичко друго се оказа неизползваемо), изрових от мазето стария карбуратор на нашата Волга, разглобих ги, промих всичко и от двата успях да сглобя един работещ. Сложих го на колата, направих реглаж на хлабините на клапаните според инструкциите в книгата (бяха много натегнати), налях пресен бензин в резервоара, смених свещите и кабелите и запалих. Колата работеше що годе добре, но от ауспуха излизаше голямо количество бял пушек. Предишния собственик ми беше споменал, че е правен ремонт на двигателя преди да я взема аз и реших, че може някъде да е попаднало масло в изпускателната система преди ремонта и оставих колата да поработи и да "изчисти". Когато двигателя достигна работна температура и пушеците продължаваха да излизат започна притеснението ми за това какво е състоянието на двигателя. Повъртях се малко в кръг, помислих и единственото решение което открих беше да разпечатам двата винта на карбуратора за настройка. Натегнах докрай двата болта, след което започнах равномерно да ги развивам с по половин оборот всеки, поиграх си малко така и пушека изчезна (или поне доколкото е възможно за стар автомобил). Междувременно изпрах салона, промих охладителната система, налях антифриз и зимата ме застигна. За съжаление не разполагах с подходящ гараж и се наложи колата да преживее зимата на открито. Купих дебело платнище за автомобили, завих я и я оставих в двора на село при баща ми, който се постара да маха снега от и около нея през зимата, а аз започнах да набавям нужните части - предни калници, стопове, фарове, амортесьори и др.
Тези дни с затопляне на времето продължихме с работата по колата. Разглобихме всички спирачни барабани и положението е отчайващо - изтъркани накладки и разпадащи се спирачни цилиндърчета. Реших, че е най-добре да сменя всичко с ново и отидох право в магазина в Хаджи Димитър. Може би тук допуснах грешка номер едно и за това започвам с въпросите:
Купих задни саморегулиращи се спирачни цилиндърчета от Газела и предни обикновени от Уаз (тъй като нямаше други). Доколкото знам тези на уаз-а не са саморегулиращи се и подозирам, че колата ще започне да спира неравномерно. Нейните цилиндърчета са в отвратително състояние и нито виждам смисъл във възстановяването им, нито познавам човек който да може да го направи. Също така в няколко магазина за авточасти не открих спирачна течност dot 3 и взех dot 4, както и предни спирачни маркучи. Знам, че има голяма вероятност да разяде гумичките, но при положение, че сменявам всички спирачни цилиндърчета с нови се надявам, да устиска. Сега тук трябва да вметна, че цялата идея на колата е в бъдеще да се премине към предни дискови спирачки (разгледах темите за дискови спирачки на уаз в офроуд форума) и евентуално заден мост от Волво в комплект с неговите дискове. Единствената причина да ревизирам сега цялата спирачна система е защото на Техностест трябва да отида със 100% оригинален автомобил. Моля за съвет как да почистя най-добре спирачната система. Смятам да напълня казанчето със спирт за горене и с компресор за въздух при разкачени спирачни цилиндърчета да продухам цялата система, като повторя тази операция няколко пъти, след което да монтирам спирачните цилиндърчета и накладки, да налея спирачна течност и да започна обезвъздушаване от най-далечната гума. Правилна ли е тази операция или има и още нещо което трябва да направя?
Моля да ме посъветвате какво да направя и с карбуратора - има ли някой в София или района (колата е в едно село близо до Перник) при който мога да го отнеса за центровка или да откарам колата там? Също така забелязвам, че предните гуми са износени от вътрешната страна и ще ми трябва и човек който да може да й направи реглаж.
Относно запалването - колата е била с електронно запалване - има си комутатор и вариатор, но делкото е обикновено с чукче. Открих в багажника оригиналното електронно делко, поставих го и естествено няма искра. Тези делка подлежат ли на някакъв ремонт или да си купя друго и как да разбера дали проблема е в него (с обикновеното с чукче колата работи без проблеми).
Още от сега трябва да отбележа, че в колата няма да се гони 100% автентичност а по-скоро ще се прави и подобрява да е приятна за ежедневно ползване през топлата част на годината. Ако някъде до момента съм допуснал грешка, казвайте докато е време  :)
Ето и няколко снимки на колата от миналото лято, все още е в насипно състояние, но само тези имам:


« Последна редакция: март 02, 2019, 08:30:29 pm от RAPTOR »
Активен

победовод

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 63
Re: ГАЗ 2410 1986г.
« Отговор #1 -: март 04, 2019, 10:52:08 pm »

Поздрави за завръщатето в лоното на собствениците на Волги. Точно 2410 86г. съм ползвал  и аз около 15 г. Това, което си описал, са обичайните проблеми на дълго некарана кола, всичко обаче е решаемо.
 По принцип, ако няма видими язви от корозия по цилиндърчетата и буталцата, с нови пръстенти спирачните цилиндри ще са работоспособни още години наред. Огледай ги добре и смени пръстените. Системата я промий добре със спирт,без значение е дали ще сложиш ДОТ 3 или 4 .
Ако карбуратора е добре почистен,настройката на качеството на горивната смес няма да е трудно.Може да го направи всеки който има малко или повече опит в това.
Делкото с чукче работи с комутатор за контактно транзисторно запалване.Ако твоя комутатор е оригиналния,значи не е вързан в системата.Делката подлежат на ремонт,но условностите са доста.По добре купи ново делко или вържи комутатор ТК 102 на това с чукчето,вариатора не се сменя.
Активен

Stefcho

  • Administrator
  • Jr. Member
  • *****
  • Публикации: 86
Re: ГАЗ 2410 1986г.
« Отговор #2 -: март 04, 2019, 11:53:59 pm »

Поздравления и успех с работата по колата!
Не се притеснявай, че слагаш Дот 4, тя е с по-добри показатели от Дот 3 и би трябвало да е по щадяща към гумените детайли. Аз дори ползвам ДОТ 5.1. Аз на моята Нива промих системата като наливах нова течност докато започна да излиза бистра от цилиндрите.
Активен

RAPTOR

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 13
Re: ГАЗ 2410 1986г.
« Отговор #3 -: март 11, 2019, 08:31:28 pm »

Имам нужда от помощ със спирачките.
Разглобих всичко миналата седмица, продухах системата със спирт и въздух под налягане, след което започнах монтажа. Поставих на всички колела нови спирачни цилиндърчета, които бях описал в първото си мнение и нови накладки. Оказа се, че в магазина са ми дали не 4 предни и 4 задни а 8 предни спирачни челюсти. Понеже не ми се връщаше до магазина (пък и не бях сигурен дали ще имат правилните за отзад) пробих отвори на нужните места за механизма на ръчната спирачка, след което изрязах феродото до нужните дължини съгласно накладките които свалих от колата, изпилих го равномерно за да може да влезе барабана и сглобих всичко. В момента единствените стари неща по системата са тръбичките, задния спирачен маркуч (като кача колата на канал ще го сменя и него), аварийния сигнализатор и спирачния кантар отзад (останах изненадан, че 2410 има такъв).

Обезвъздушаването го направих тази неделя на загасен двигател съгласно упътването в книгата "Аз ремонтирам Волга". Тъй като книгата е за Газ 24 а не 2410 доколкото разбрах аз нямам разпределител на спирачното усилие, който трябва да обезвъздуша първо, а двукръговата спирачна помпа и направо започнах поред колелата - долния цилиндър на предно ляво, горния цилиндър на предно ляво, долния цилиндър на предно дясно, горния цилиндър на предно дясно, задно ляво и най-накрая задно дясно. Запалих колата и се оказа, че педала е мек и потъва, а задните спирачки почти ги няма. Първият заподозрян беше спирачната помпа, разглобих я и вътре беше пълна с гняс, а по повърхностите бяха започнали да се образуват малки язви. Минах днес до магазина и купих нова спирачна помпа, след работа отидох при колата, монтирах новата помпа, обезвъздуших системата и при запалване на двигателя отново се появи същия проблем с мекия педал. Тествах задните спирачки като изредих скоростите до 4-та (колата е вдигната на трупчета), натиснах докрай педала на спирачката докато съм още на скорост и колата угасна - значи има някакви спирачки.
Дайте идея къде да търся виновника и дали е възможно спирачния кантар отзад да ми играе лоша шега като съм вдигнал колата на трупчета?
Активен

победовод

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 63
Re: ГАЗ 2410 1986г.
« Отговор #4 -: март 12, 2019, 03:42:35 pm »

Колдуна ако не тече,не го пипай.Обезвъздушавал си точно по обратния ред,затова не ти се получава.Почва се от задно дясно,ляво,отпред дясно,ляво.Ако си сложил  не саморегулиращи цилиндърчета,трябва да регулираш накладките от ексцентриците,преди да почнеш да обезвъздушаваш.В потивен случай ,спирачките ще хващат на второ натискане.
Активен

RAPTOR

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 13
Re: ГАЗ 2410 1986г.
« Отговор #5 -: март 12, 2019, 06:17:20 pm »

Регулирах всичките колела от ексцентриците преди да започна, а обезвъздушаването го направих в този ред защото така пишеше в книгата. Сега съм си поръчал една вакуум помпа за обезвъздушаване и в събота ще ходя да пробвам пак. Мен повече ме притесняваше да не пропускам някой друг момент.
Активен

победовод

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 63
Re: ГАЗ 2410 1986г.
« Отговор #6 -: март 12, 2019, 09:49:58 pm »

Пропуснал си момента, че ГАЗ 24 и 24 10 са с различни спирачни системи.Твоята е 24-10, обезвъздушава се първо най отдалечетият от помпата колесен цилиндър,последно най близкият.
Активен