Браво колега, поздравления че си се навил да възстановиш този относително капризен, но красив и рядък автомобил в оригинал! За съжаление, скоро гледах поредният хвърлен на пресата 3102 у нас. Ако ще се кара рядко, това е правилният подход, ако ще се ползва редовно, аз бих махнал тази глава и да сложа 402 с К 151. Както направиха самите руснаци в 92 г., свалиха тоз двигател от производство, и Волгите 3102 тръгнаха със ЗМЗ 402.
А така, за протокола, ЗМЗ 4022 си има собствен блок, различен от този на ЗМЗ 402, съответно и различна бутална група. При него ризите се фиксират по горния пояс, а при 402 се фиксисат по долния пояс. Друг въпрос е, че не малка част от ЗМЗ 402 ги събираха с блок и бутална група 4022.