Основни > Технически форум

Форкамерен двигател ЗМЗ 4022.10

(1/7) > >>

Stefcho:
Предполагам повечето от вас са чували за това чудо на техниката и вероятно са чели нещо по въпроса. Става въпрос за така наречения Форкамерен двигател, който е бил разработен и основно се е монтирал на Газ 3102. Наскоро в сервиза в който работя клиент донесе глава от такъв двигател за ремонт. Бях чел за това съоръжение, но не го бях виждал на живо. Всъщност, до колкото ми е известно, долната част на мотора си е стандартен ЗМЗ 402. Особеното е главата и горивоподаващата система.
Всмукателен, изпускателен клапан, пружини, талерки, контрички и водачи са стандартни, както на нормален 402, което е добре, защото няма проблем с намирането на части при ремонт на главата. Особеното е наличието на трети клапан със собствен механизън, който подава горивовъздушната смес в така наречената предкамера, където тя се възпламенява от свещта и през два малки отвора вече горящата смес навлиза в цилиндъра. Системата доста ми прилича на старото поколение дизели с предкамера.

Stefcho:
Добавям още малко снимки,които да илюстрират за какво говоря. Предният път не се получиха нещата по някаква причина.

Wingman:
Здравей, това е моята глава ;). На третия клапан му смених само гумените о пръстени и дифтунгите. Колата работи много добре след ремонта, останаха ми някои довършителни неща по карбуратора, че и той е доста особен, трикамерен, с отделни настройки на предкамерата и основната.

Wingman:
Идеята на двигателя е да работи с богата смес в предкамерата и с бедна в основната, която е се запалва факелно. По този начин се постига по-добро изгаряне и съответно по-добра икономия и мощност. По книжка й дават 8.5 при 80 км/ч. Засичана е едно време в активните й години с реален разход 8/100. Най-неприятното е настройването на карбуратора. Затова още едно време са сменяли главата с колекторите и карбуратора от 402.

Wingman:
И е 105 к.с. срещу 100 от 402

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

Премини на пълна версия