Газ Клуб БГ

  • октомври 20, 2021, 08:56:32 pm
  • Добре дошъл/дошла, Гост
Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно търсене  

Новини:

!!!Важно!!! http://gazclub-bg.org/index.php?topic=1462.0

Автор Тема: Покупка на Волга Газ-2410  (Прочетена 9479 пъти)

ocultist

  • Гост
Покупка на Волга Газ-2410
« -: август 31, 2014, 09:53:51 am »

Здравейте колеги, не съм сигурен дали това е правилният раздел и ако съм сбъркал се извиням! Засилил съм се да осъществя една детска мечка и тя е да си купя Волга газ-2410. Дотук добре, ама пари няма, а вече и волгите ги няма, та трябва да се правят компромиси. Въпросът е, че никога не съм имал допир до въпросният автомобил освен като малък да надничам през прозорците и затова да питам за какво трябва да гледам при покупката, защото няма да се търси перфектен екземпляр. Трудно достъпни лесно гниещи места ( сещям се за много на Самарата), скъпо струващи и  трудно намиращи се части, ламарини (трудно/скъпо ли се възстановяват хромирани детайли) .... С две думи да се подготвям психически колко години колата няма да може да се търкаля. Също така има ли от къде да се купуват нови резервни части? Благодаря предварително на всички отзовали се!
Активен

RAPTOR

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 21
Re: Покупка на Волга Газ-2410
« Отговор #1 -: септември 01, 2014, 12:36:54 pm »

Здравей и добре дошъл,
Това е мечта на доста хора, ама пустите му пари все не стигат за нищо...
От това което аз лично съм забелязал оставам с впечатлението, че волгите са в далеч по-добро състояние от повечето лади и предполагам, че се дължи на факта, че навремето са били доста по-скъпи и трудни за закупуване и хората са се старали да ги запазят колкото се може по-дълго в добро състояние. Обикновено първия собственик е пълнел праговете с масло отвътре и е карал така няколко дни и с това е предотвратил изгниването на праговете.
Като си избереш някоя погледни долния край на предните калници между гумата и вратата, от там минава канала за оттичане на водата която влиза през решетката пред предния прозорец и ако колата редовно е била спирана под някое дърво тези канали се запушват с листа и калника започва да гние точно там. Също така като се качиш вътре помоли някой да изсипе една кофа вода върху въпросната решетка пред предното стъкло, понякога ламарината под нея е изгнила и започва да тече по малко вода в краката на шофьора и пасажера до него. Разбира се вдигни и стелките и погледни в какво състояние е пода на колата. Виждал съм и изгнила ламарина на багажника точно под задната броня, когато колата се гледа отвън бронята скрива дупките, но когато се отвори багажника и се погледне надолу се виждат. В багажника погледни и задните калници и самия капак, гуменото уплътнение с годините изгаря и започват да пропуска вода.
Като се повозиш малко се заслушай в предното окачване, от завода дават предписания да се гресира на всеки 10 000км. или след всеки проливен дъжд, но често хората пропускат да го правят и то започва да тропа. Провери и волана за луфт при въртене и вибрации при движение по неравности.
Колкото до хромирането, хрома по Газ 2410 е доста по-малко от този по ГАЗ 24, но дори и някой детайл да е в лошо състояние и да решиш да го поправиш трябва малко да се разровиш в гугъл и ще намериш информация къде да го отнесеш.
Цените на частите не са скъпи, преди 4-5 години гарнитурата на главата беше около 10лв., само водната помпа беше изненадващо по-скъпа като за такъв автомобил - около 160лв., сега не знам. Иначе мотора и скоростите са си доста идиото-устойчиви но дори и да се счупи нещо цената му ще е доста по-ниска от тази на "модерните" автомобили които караме днес. Колкото до части потърси магазини в които се продават части за руски коли, доста неща са взаимно-заменяеми с тези за УАЗ а тях все още ги карат доста и има. Другото решение е да търсиш в OLX или да пуснеш тема тук, има доста хора чиито мазета са пълни с всякакви неща за волга които само хващат прах и чакат да бъдат изхвърлени и ще успееш да намериш каквото ти трябва.

Абе общо взето си е като всички останали автомобили, гледаш отгоре, отстрани, лежиш под нея, мушкаш си пръста навсякъде с надеждата да е здрава и да сключиш добра сделка :D
Активен

ocultist

  • Гост
Re: Покупка на Волга Газ-2410
« Отговор #2 -: септември 01, 2014, 01:27:20 pm »

Благодаря за изчерпателният отговор! Идеята ми е да не ползвам волгата за ежедневка, но да се кара доста често и затова питах, защото, ако трудно се намират части и за всяко нещо трябва да чакам с месеци да се намери, то ще се окаже, че ще имам музеен експонат на който трябва да робувам, а тази идея не ми допада.
Активен

RAPTOR

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 21
Re: Покупка на Волга Газ-2410
« Отговор #3 -: септември 01, 2014, 06:21:17 pm »

Щом искаш кола за кеф събота и неделя търси максимално запазено купе, пък за мотора и да е "изчукал" все ще намериш читав комплект за ремонт или направо друг мотор.
Само да преговорим и да си сигурен какво търсиш, ти искаш Газ 2410 с пластмасови тазове, огледала, решетка и табло и грозни дръжки на вратите, която изглежда така:
http://carspics-db.com/data_images/models/gaz-2410/gaz-2410-06.jpg
А не по-старата версия Газ 24 с хромирани тазове, огледала, решетка и метално табло и изглеждаща така:
http://www.avtosssr.ru/concurs/f114_gaz_24_volga_2.jpg
Механиката и купето на двете са почти еднакви, разликите са в изброените детайли по-горе.
Активен

ocultist

  • Гост
Re: Покупка на Волга Газ-2410
« Отговор #4 -: септември 02, 2014, 01:42:51 pm »

Да, точно 2410 търся. Проблемът е, че точно запазено купе не мога да намеря за ~1000 левчета които имам на разположение..... До сега 3 гледах и всичките са с игнили калници и прагове и скъсани седалки. Едната даже беше със счупени огледала, липсващ часовник на таблото и дупка явно от антена, която естествено имаше сериозна ръжда около нея. Май ще се ходи по провинцията да се търси....
Активен

RAPTOR

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 21
Re: Покупка на Волга Газ-2410
« Отговор #5 -: септември 03, 2014, 09:56:40 pm »

Да за съжаление с цените е така, преди 10-тина години собствениците на голяма част от руските машини (и не само) се молеха на пунктовете да им дадат 250лв. за тях, а сега изведнъж решиха, че са супер скъпи ретро екземпляри и надуха цените до небесата, а в същото време доста от колите стават само за скрап.
Активен