Здравей и добре дошъл,
Това е мечта на доста хора, ама пустите му пари все не стигат за нищо...
От това което аз лично съм забелязал оставам с впечатлението, че волгите са в далеч по-добро състояние от повечето лади и предполагам, че се дължи на факта, че навремето са били доста по-скъпи и трудни за закупуване и хората са се старали да ги запазят колкото се може по-дълго в добро състояние. Обикновено първия собственик е пълнел праговете с масло отвътре и е карал така няколко дни и с това е предотвратил изгниването на праговете.
Като си избереш някоя погледни долния край на предните калници между гумата и вратата, от там минава канала за оттичане на водата която влиза през решетката пред предния прозорец и ако колата редовно е била спирана под някое дърво тези канали се запушват с листа и калника започва да гние точно там. Също така като се качиш вътре помоли някой да изсипе една кофа вода върху въпросната решетка пред предното стъкло, понякога ламарината под нея е изгнила и започва да тече по малко вода в краката на шофьора и пасажера до него. Разбира се вдигни и стелките и погледни в какво състояние е пода на колата. Виждал съм и изгнила ламарина на багажника точно под задната броня, когато колата се гледа отвън бронята скрива дупките, но когато се отвори багажника и се погледне надолу се виждат. В багажника погледни и задните калници и самия капак, гуменото уплътнение с годините изгаря и започват да пропуска вода.
Като се повозиш малко се заслушай в предното окачване, от завода дават предписания да се гресира на всеки 10 000км. или след всеки проливен дъжд, но често хората пропускат да го правят и то започва да тропа. Провери и волана за луфт при въртене и вибрации при движение по неравности.
Колкото до хромирането, хрома по Газ 2410 е доста по-малко от този по ГАЗ 24, но дори и някой детайл да е в лошо състояние и да решиш да го поправиш трябва малко да се разровиш в гугъл и ще намериш информация къде да го отнесеш.
Цените на частите не са скъпи, преди 4-5 години гарнитурата на главата беше около 10лв., само водната помпа беше изненадващо по-скъпа като за такъв автомобил - около 160лв., сега не знам. Иначе мотора и скоростите са си доста идиото-устойчиви но дори и да се счупи нещо цената му ще е доста по-ниска от тази на "модерните" автомобили които караме днес. Колкото до части потърси магазини в които се продават части за руски коли, доста неща са взаимно-заменяеми с тези за УАЗ а тях все още ги карат доста и има. Другото решение е да търсиш в OLX или да пуснеш тема тук, има доста хора чиито мазета са пълни с всякакви неща за волга които само хващат прах и чакат да бъдат изхвърлени и ще успееш да намериш каквото ти трябва.
Абе общо взето си е като всички останали автомобили, гледаш отгоре, отстрани, лежиш под нея, мушкаш си пръста навсякъде с надеждата да е здрава и да сключиш добра сделка