Газ Клуб БГ

  • октомври 11, 2024, 02:07:05 am
  • Добре дошъл/дошла, Гост
Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно търсене  

Новини:

Автор Тема: Модернизация и тунинг на волговия двигател  (Прочетена 17896 пъти)

Stefcho

  • Administrator
  • Jr. Member
  • *****
  • Публикации: 98

Волгата има доста голям двигател,но с доста ниска мощност.Най-простия начин за форсировка и повишаване на мощноста е шлайфането на главата с 2-4 мм.
Според мен обаче един от главните проблеми на мотора са запалителната система и горивната система.
Проблема със запалването може да се реши доста лесно-монтира се някаква микропроцесорна система (megasquirt,megajolt),програмира се и готово.
Проблема с горивната система е по-сериозен обаче.До колкото знам инжекционни системи се монтират само на УМЗ-421 и колектор незнам как би могъл да се намери по нашите земи.
https://www.youtube.com/watch?v=2RHRZiEfw04
Колектора в този клип е малко странен,не прелича на оригинален.По принцип мисля,че могат да се заварят гнезда за инжектори и да се монтира дросел на оригиналния колетор,струва ми се,че нещо такова има и тук.
Някой чувал ли е за колектор от друга кола който може да пастне на волговия мотор?

Попаднах на още нещо много интересно - хидравлични повдигачи за клапаните.
http://www.gaz-24.com/forum/viewtopic.php?t=77863
http://progress-motor.ru/catalog/item25.html
Незнам как биха могли да се намерят/доставят и каква би била цената им,но определено правят мотора доста по-тих.
https://www.youtube.com/watch?v=HIFImXzO3zc
Интересно от къде се пилнят тези повдигачи и дали немогат да се направят в поу домашни условия,като се ползват повдигачи от друга кола.
« Последна редакция: септември 10, 2014, 07:47:39 pm от Stefcho »
Активен

Stefcho

  • Administrator
  • Jr. Member
  • *****
  • Публикации: 98
Re: Модернизация и тунинг на двигател ГАЗ 24
« Отговор #1 -: септември 07, 2014, 06:39:04 pm »

https://www.youtube.com/watch?v=GWdp4cQre5E
Тук е показано как се монтират хидравличните повдигачи,вижда се и горе долу какво представляват.
Активен

RAPTOR

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 25
Re: Модернизация и тунинг на двигател ГАЗ 24
« Отговор #2 -: септември 07, 2014, 08:19:08 pm »

Разгледай това http://volga-gaz.ru/tunung/?url=37 както и целия сайт, може да си намериш нещо интересно.
Аз все си мисля, че като за начало трябва да изхвърлиш оригиналния смукател и изпускател. Дори и сам да си ги направиш в домашни условия пак ще са по-добри от оригиналните.
« Последна редакция: септември 07, 2014, 08:22:18 pm от RAPTOR »
Активен

Stefcho

  • Administrator
  • Jr. Member
  • *****
  • Публикации: 98
Re: Модернизация и тунинг на двигател ГАЗ 24
« Отговор #3 -: септември 10, 2014, 07:46:13 pm »

По принцип си прав,въпреки,че за изпускателя специално ако се сложи от по-новите 4в2в1 доста ще се подобрат нещата,а може и да се направи изцяло от стоманени тръби.
Активен

триод

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 34
Re: Модернизация и тунинг на волговия двигател
« Отговор #4 -: септември 10, 2014, 11:18:54 pm »

Ако имаш предвид изпускателния колектор ,който е от две части ,като на Волга ГАЗ 2410 ,аз голяма разлика не установих в мощността на двигателя след замяната на стария колектор от който излиза една тръба . Поздрави за интересната и полезна информация ,която сте намерили.
Активен

Stefcho

  • Administrator
  • Jr. Member
  • *****
  • Публикации: 98
Re: Модернизация и тунинг на волговия двигател
« Отговор #5 -: септември 11, 2014, 08:02:43 am »

Точно за него говоря.Ами предполагам,че разликата няма да е колкосална.Все пак на ЗМЗ 402 му дават +10к.с. с по-големи клапани и по-модерен карбуратор.Теоретично когато се съединят по-късно двете части на колектора се повишават оборотите при които се достига максимална мощност.
Активен

RAPTOR

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 25
Re: Модернизация и тунинг на волговия двигател
« Отговор #6 -: септември 11, 2014, 10:07:59 am »

Аз все си мисля, че ако си поиграеш да направиш нов изпускател 4-2-1 с по-дълги първоначални тръби, нов смукателен колектор за карбуратор К151 или пък направо четири отделни тръби с дължина около 20см и към тях да закачиш два двойни вебера от някоя по-дърта Алфа + уеднаквяване на теглото на всеки комплект бутало, биела и болт, намаляване теглото на маховика + баланс заедно с коляновия вал и повериш запалването на нещо друго (ама си нямам и на идея какво да е) ще стане доста приятна за каране. Но пък от друга страна ако си мераклия давай направо инжекцион пък да видим какво ще стане.

Аз съм скаран с руския и не го разбирам много, но ти разгледай и тази статия http://detali15.ru/spravka/detail.php?ID=8441
« Последна редакция: септември 11, 2014, 10:09:31 am от RAPTOR »
Активен

Петър Пейков

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 9
Re: Модернизация и тунинг на волговия двигател
« Отговор #7 -: септември 18, 2014, 08:25:29 pm »

От към изпускател разликата наистина е осезаема, изпитвал съм го при друг мотор (не руски). При колектор 4-2-1, дължината на всеки рънър в сантиметри трябва да отговоря на размера на изпускателния порт в милиметри, т.е. на 20мм. изп. порт е необходим 20 сантиметров рънър. След което четирите рънъра преминават в 2 тръби (задължително с еднаква дължина) като вече крайната единична тръба поне според мен трябва да е поне 76мм. вътрешно, за да се отпуши двигателя добре според мен.  :)
Активен
Газ 69/ ГАЗ 69А

Apple

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 6
Re: Модернизация и тунинг на волговия двигател
« Отговор #8 -: юли 05, 2017, 10:10:35 pm »

А някой има ли информация дали глава от змз24 двигател (газ 24) пасва на двигател газ 21. Защото кръглите портове са по добри от квадратните.
« Последна редакция: октомври 29, 2017, 08:53:27 am от Apple »
Активен

Stefcho

  • Administrator
  • Jr. Member
  • *****
  • Публикации: 98
Re: Модернизация и тунинг на волговия двигател
« Отговор #9 -: юли 06, 2017, 11:17:57 am »

Проблема е в шпилките. Пасва, само че трябва да се направят нови шпилки, защото тези на М21 са къси, а тези от 24 са с 1мм по-дебели.
« Последна редакция: юли 11, 2017, 08:46:14 pm от Stefcho »
Активен

Apple

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 6
Re: Модернизация и тунинг на волговия двигател
« Отговор #10 -: юли 06, 2017, 05:05:13 pm »

За кои шпиони става въпрос? Пас втулките които водят главата към блока ли?
Активен

Stefcho

  • Administrator
  • Jr. Member
  • *****
  • Публикации: 98
Re: Модернизация и тунинг на волговия двигател
« Отговор #11 -: юли 11, 2017, 08:47:19 pm »

Телефона ми прави разни номера. За шпилките става въпрос.
Активен

Apple

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 6
Re: Модернизация и тунинг на волговия двигател
« Отговор #12 -: юли 12, 2017, 09:42:42 pm »

Да, прочетох доста неща относно тази преработка. Хората твърдят, че разликата е усезаема и е един голям плюс за волговия двигател. Скоро мисля да направя тази преработка и ще пиша като има развитие.
Само като информация казвам, че на 24-ковата глава всмукателните клапани са 47мм, а на 21 са 44мм. Отделно кръглите протове на главата на 24-ковата глава допринасят за по доброто смесообразуване.
Активен

Stefcho

  • Administrator
  • Jr. Member
  • *****
  • Публикации: 98
Re: Модернизация и тунинг на волговия двигател
« Отговор #13 -: юли 17, 2017, 09:41:39 am »

Така е, и не само. Колектори те са много по-добре направени, а и карбуратора е доста по-добър.
Активен

Apple

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 6
Re: Модернизация и тунинг на волговия двигател
« Отговор #14 -: октомври 26, 2017, 09:56:45 pm »

Да добавя още малко информация. Единия ред шпилки идва къс. Купих си нови от 24, занесох ги на стругаря и от страната където е по ситна резбата се изчисти и се нави нова 11мм резба, която да се завие в блока. Купуват се гайки нови високоякостни за да стегнат главата. Карбуратора който ще ползвам е от газ53  ;D
Активен