Волгата има доста голям двигател,но с доста ниска мощност.Най-простия начин за форсировка и повишаване на мощноста е шлайфането на главата с 2-4 мм.
Според мен обаче един от главните проблеми на мотора са запалителната система и горивната система.
Проблема със запалването може да се реши доста лесно-монтира се някаква микропроцесорна система (megasquirt,megajolt),програмира се и готово.
Проблема с горивната система е по-сериозен обаче.До колкото знам инжекционни системи се монтират само на УМЗ-421 и колектор незнам как би могъл да се намери по нашите земи.
https://www.youtube.com/watch?v=2RHRZiEfw04Колектора в този клип е малко странен,не прелича на оригинален.По принцип мисля,че могат да се заварят гнезда за инжектори и да се монтира дросел на оригиналния колетор,струва ми се,че нещо такова има и тук.
Някой чувал ли е за колектор от друга кола който може да пастне на волговия мотор?
Попаднах на още нещо много интересно - хидравлични повдигачи за клапаните.
http://www.gaz-24.com/forum/viewtopic.php?t=77863http://progress-motor.ru/catalog/item25.htmlНезнам как биха могли да се намерят/доставят и каква би била цената им,но определено правят мотора доста по-тих.
https://www.youtube.com/watch?v=HIFImXzO3zcИнтересно от къде се пилнят тези повдигачи и дали немогат да се направят в поу домашни условия,като се ползват повдигачи от друга кола.