Газ Клуб БГ

  • октомври 06, 2024, 12:04:21 am
  • Добре дошъл/дошла, Гост
Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно търсене  

Новини:

Автор Тема: Проблем с въздушния филтър на ГАЗ 24  (Прочетена 13071 пъти)

Ikonomov

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 17
Проблем с въздушния филтър на ГАЗ 24
« -: декември 27, 2013, 04:23:22 pm »

Колеги,
След като смених маслото в въздушния филтър, Волгата започна да пали трудно на газ и сега вече не може да запали изобщо. Чувал съм, че въздушният филтър е от голямо значение за да запали на газ.

Промих въздушния филтър, но проблема може да е от маслото което съм сложил в него. Понеже сложих ново масло (тоест гъсто) си помислих, че в студеното време то се е сгъстило прекалено много и пречи на работата на филтъра. За да разбера дали проблемът е от маслото ми трябва отработено масло, ако някой има такова бих се радвал да ми даде към 500гр.

Може би някой знае какъв точно е проблема и как да се отстрани.
Активен

победовод

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 65
Re: Проблем с въздушния филтър на ГАЗ 24
« Отговор #1 -: декември 29, 2013, 07:43:45 pm »

Нищо общо няма смяната на маслото на филтъра с това че не пали,не си губи времето да търсиш отработено масло.Ако  не пали на газ търси причината  в свещите,растоянието между контактите и състоянието на чукчето и наковалнята и в изпарителя,не във филтъра.
Активен

Ikonomov

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 17
Re: Проблем с въздушния филтър на ГАЗ 24
« Отговор #2 -: декември 30, 2013, 02:34:15 pm »

Днес проверих свещите. Имат нормален керемиден нагар и според мен единственият проблем който може да имат е да има оттечка на ток от тях, но това мога да го разбера само при запален двигател. Взех свещи А11 за двигател 24-01, само такива имаше в магазина - дали двигателя 24Д на газ ще работи добре с тях?

Не съм отварял делкото - не мисля че има нужда, тъй като проблема с паленето е от много време, а проблем при самата работа на двигателя не съм усещал. Просто когато се застуди съвсем престана да пали. Сега когато въртя двигателя продължително време изпарителя ми замръзва, но мисля че това е нормално в по-студено време когато въртя двигателя дълго време. Но не мисля че проблема е в изпарителя тъй като не замръзва веднага, а след продължително въртене. По някаква причина студена и на бензин не може да запали. Но доколкото разбирам в последните 15 години не е била палена на бензин, а на газ. Проблема с паленето дойде лятото - след смяната на маслото в двигателя и въздушния филтър. Но докато беше топло все пак палеше след продължително въртене. Затова се насочих към маслото във филтъра.
« Последна редакция: декември 30, 2013, 02:36:53 pm от Ikonomov »
Активен

победовод

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 65
Re: Проблем с въздушния филтър на ГАЗ 24
« Отговор #3 -: декември 30, 2013, 05:27:27 pm »

Казах ти, не търси под вола теле.Чисто и просто проблема с непаленето тъпо е съвпаднал  със смяната на маслото.А 11 не са за този двигател,въпреки че ако всичко друго е  наред ще пали и с тях.А17 или минимум 14 сложи ако не намериш 17.Провери растоянието между контактите.Ако през последните 4-5 години изпарителя не е отварян,задължително иска чистене и ремонтен комплект.Това е от мен.
Активен

триод

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 34
Re: Проблем с въздушния филтър на ГАЗ 24
« Отговор #4 -: декември 30, 2013, 05:59:39 pm »

Във въздушния филтър се сипва двигателно масло (например 15W40), провери да не си сипал повече от колкото трябва. Най-вероятно проблема е в центровката на запалването, или в прекъсвач-токоразпределителя (делкото), износват се бронзовите втулки, понякога и оста и затова не може да се направи луфта между чукчето и наковалнята. Ако си с електронно безконтактно запалване луфтовете не оказват голямо влияние на работата на двигателя.
Активен

Stefcho

  • Administrator
  • Jr. Member
  • *****
  • Публикации: 98
Re: Проблем с въздушния филтър на ГАЗ 24
« Отговор #5 -: януари 03, 2014, 08:10:26 pm »

И аз невярвам проблема да е от маслото.По-вероятно е според мен да е от изпарителя.Моя също прави проблеми на студено.Щом пали трудно и на бензин,обаче проблема може да е и в настройката на карбуратора или запалването.
Имал съм и друг проблем-премери бобината какви съпротивления дава.Ако е по-голямо от колкото трябва при по-студено време и по-гъсто масло в мотора въртенето на стартера става по-трудно и тока към свещите пада значително.
Активен

Ikonomov

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 17
Re: Проблем с въздушния филтър на ГАЗ 24
« Отговор #6 -: януари 04, 2014, 03:34:04 pm »

Така. Малко развитие по темата.
Изглежда все пак и запалителната система не е съвсем в ред. Кабелите изглеждат нови и скоро сменяни - класическите руски червени високоволтови кабели. Проблемът, доколкото аз го виждам, е в това как централния кабел от делкото влиза във бобината - която както изглежда е от най-стар тип и високоволтовия й накрайник не е съвсем нормален - иначе казано кабел с обикновен накрайник не може да се вкара. Вместо това има нещо като конусовидна бакелитова гайчица, която се навива в самия отвор на бобината. Предишния собственик, като е сменявал кабелите централния откъм страната на бобината го е отрязал и е заголил част от сърцевината на проводника, но тя е с много тънки проводничета, които по моему няма как да правят нормален контакт. На всичкото отгоре за да не се изхлузва кабела е омотан с едни канапчета и овързан за бобината. Освен това дистрибуторната капачка ми се вижда износена, а щипките на делкото я държат много хлабаво, най вероятно ще купувам нова, дано няма проблеми повече. Само не знам как да свържа надеждно кабела с бобината.
Активен

победовод

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 65
Re: Проблем с въздушния филтър на ГАЗ 24
« Отговор #7 -: януари 04, 2014, 05:10:48 pm »

Така,значи ти си с бобина Б 115 която е щатната за ГАЗ 24.Накрайника на който му викаш конусовидна бакелитова гайчица има отвор по цялата дължина.Сърцевината на проводника я заголваш,обмотаваш я и прекарваш през накрайника.След това запойваш на края шапка,като навиеш  накрайника ще притисне шапката и си готов.Само гледай да не запоиш шапката към накрайника,тогава ще трябва да въртиш накрайника заедно с кабела.
« Последна редакция: януари 04, 2014, 05:12:23 pm от победовод »
Активен

триод

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 34
Re: Проблем с въздушния филтър на ГАЗ 24
« Отговор #8 -: януари 04, 2014, 07:56:16 pm »

Високоволтовия извод на бобината може да се преправи за стандартни съвременни накрайници на високоволтови кабели. Трябва само да завиеш подходящ накрайник вътре във високоволтовия извод, мисля че ставаше от бобина за ВАЗ Лада Б117-А, резбата е стандартна.
Активен

победовод

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 65
Re: Проблем с въздушния филтър на ГАЗ 24
« Отговор #9 -: януари 04, 2014, 09:00:13 pm »

Високоволтовия извод на бобината може да се преправи за стандартни съвременни накрайници на високоволтови кабели. Трябва само да завиеш подходящ накрайник вътре във високоволтовия извод, мисля че ставаше от бобина за ВАЗ Лада Б117-А, резбата е стандартна.

Не колега,възможно е да има някъде такъв накрайник,но на Б117-А няма.
Активен

триод

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 34
Re: Проблем с въздушния филтър на ГАЗ 24
« Отговор #10 -: януари 05, 2014, 01:20:56 pm »

Отвиваш 8 и 9 от картинката на Б117-А и ги навиваш на другата бобина.http://systemsauto.ru/fire/shema_ignition_coil.html. Ето и бобина Б115 http://www.carshistory.ru/b/electro/166.html
« Последна редакция: януари 05, 2014, 02:05:54 pm от триод »
Активен

победовод

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 65
Re: Проблем с въздушния филтър на ГАЗ 24
« Отговор #11 -: януари 05, 2014, 05:22:13 pm »

Сега разбрах за кой накрайник говориш,а аз разбрах че от някаква бобина може да се изкара накрайник като № 1 от картинката за Б 115,но за съвременен кабел,който да се завие на мястото на накрайник №1 .
Сега по въпроса, все пак разгледай двете схеми ,контактния винт 8 и централната клема 9 на вторичната намотка на Б 117 действително може да се изкарат,но месинговата вставка №18 която контактува с вторичната намотка на Б 115 е запресована в капачката,не е хваната с контактен винт и няма как да се изкара.Имам две победови бобини Б1,конструктивно аналогични на Б 115,сега ги разгледах,според мен месинговата вставка няма как да се изкара без да се счупи капачката. Освен като вариант,8 и 9 ако може да се завият директно в месинговата вставка 18 без тя да се вади,тогава ще стане.
Активен

триод

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 34
Re: Проблем с въздушния филтър на ГАЗ 24
« Отговор #12 -: януари 05, 2014, 08:26:15 pm »

Точно така, завиват се в месинговата вставка 18 на мястото на накрайника 1, резбата е метрична, не си спомням диаметъра какъв беше, аз моята бобина така съм я направил.
« Последна редакция: януари 05, 2014, 08:42:13 pm от триод »
Активен

Ikonomov

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 17
Re: Проблем с въздушния филтър на ГАЗ 24
« Отговор #13 -: януари 05, 2014, 09:44:18 pm »

Колеги, мерси много за изчерпателната дискусия, определено втория вариант нямаше да ми дойде на ума. Имах една останала ладова бобина, но вече не помня не съм ли я дал на някой - трябва да видя. Тия дни ще се помъча, пък да видим какво ще стане.
Активен