Газ Клуб БГ

  • ноември 02, 2024, 04:32:59 pm
  • Добре дошъл/дошла, Гост
Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно търсене  

Новини:

Автор Тема: Ремонт, модифициране и доработка на цилиндрова глава на ГАЗ 21/УАЗ 469  (Прочетена 11631 пъти)

Stefcho

  • Administrator
  • Jr. Member
  • *****
  • Публикации: 97

Главата, която използвам за пример е от УАЗ 469 на колегата Ivan-fiat.
Идеята, освен ремонт и подмяна на износени детаили, е да се сгъсти и уплътни двигателя.
Както е известно този тип двигатели,особенно модификациите монтирани в УАЗ 469 са бавнооборотни и доста разредени.Това е направено по две основни причини.Първата е, че при високопроходимите автомобили се търси по-висока мощност в ниските обороти, а втората и основна според мен е широкоразпространеия нискооктанов бензин в СССР и страните от източния блок, който има склонност към детонационно горене.
Поради спирането на производството на нискооктанов бензин и все по-широката употреба на Пропан-Бутан като основно гориво, с цел оптимизиране на работата на двигателя е желателно сгъстяването на двигателя.
Ето и какво представлява ремонта на цилиндровата глава:

Първо главата се демонтира, измива се добре с помоща на специални обезмаслители и евентуално пароструйка.



След това главата се разглобява и до почиства, преглеждат се внимателно клапаните, водачите и леглата на клапаните.Преценява се годни ли са или не.


Тъй като целта е и доработка смятам, че е повече от желателно да се монтират гумички на клапаните на всички водачи.Оригинално на тези глави се монтират само на всмукателните, при това остарял и не достатъчно ефективен модел уплътнители.След известен период на експлуатация и наличието на дори леко износване в стеблата на клапаните или водачите на клапаните моторът започва да "харчи" масло. Дори когато количеството на изгореното масло е малко, това еводи до облазуване на нагар по клапаните и изпускателната система.
Водачите се избиват механично:


Препоръчвам всмукателните водачи да се скъсят поради факта че стърчат прекалено много в порта и пречат на засмукваната горивна смес.(в синьо е размера на всмукателния водач)


Важно е да се отбележи,че продаваните водачи се нуждаят обработка с машинен райбер на струг,акато и че се продават водачи с ремонтен размер на външния диаметър.Монтирането им без доработка е невъзможно.





След това леглата на клапаните трябва да се обработят и челото на главата да се отшлайфа.
За да се сгъсти мотора главата трябва да се отреже 2 - 4 мм. Максималната стойност зависи от положението на отвора за запалителната свещ. Има опастност при прекалено рязане буталото да удари свещта.

Активен

Stefcho

  • Administrator
  • Jr. Member
  • *****
  • Публикации: 97

След тези обработки главата е готова за сглобяване.
Първо се припасват клапаните, след това се монтират гумичките на клапаните, монтират се пружините и клапаните се закопчават.Желателно е да се провери херметичността на клапаните.







Използвал съм гумички на Мастер Спорт, защото качеството и цената им са много добри.В повечето магазини се намираха до скоро.

След сглобяването на главата, тя е готова за монтиране на двигателя.Желателни и необходимо в повечето случаи е скъсяване на повдигателните пръти. За целта трябва внимателно да се отстрани единия закален накрайникна пръта и той да се обработи на струг.Често накрайницие се износват и понеже не се продават отделно е добре да се смени целия прът.




Извинявам се за лошото качество на повечето снимки.
Активен